Gyorsan valami finomat és szépet!

2016. november 17. 17:57 - Orlovácz Beatrix

torta1_masolata.jpg

Úgy gondolom mindannyian voltunk már úgy, hogy hirtelen bejelentkeztek vendégek, de mivel kínáljuk meg őket? Szimplán eljött a hétvége és valami gyorsat kellene a takarítás és a házimunka között sütni a gyerekeknek? 

A mai rohanó világban ritkán jut ideje egy átlag háziasszonynak óra hosszakat állni egy-egy sütemény vagy desszert mellett. Nekem is. Viszont azt mindennél jobban szeretem, amikor valami csodaszépet és finomat tudok tálalni. 

Ez a tortám, egy hétköznap született. Spontán, mert volt egy lyukas órácskám. Ettem volna valami gyümölcsöset, valami könnyűt, mert ugye súlyt is tartunk, kérem szépen nem hízókúra ez. Szóval ekkor született meg ez a gyümölcsös csodatortám.

Azt gondolom, hogy a torta szó hallatán mindenkinek egy cicomás, habos, extra, díszített csoda jut az eszébe. Pont ezért szeretem használni a tortakarikáimat egy egy hétköznapi süteményhez is. Tortának hívjuk. Tortaállványon tálaljuk, de igazából egy szimpla tepsiben is megsüthetnénk. Igen ám, de annak nem jó a marketing értéke. Nincs meg a megfelelő szépségjegye. 

 

A piskóta:

4 tojás

60 g. zabpehelyliszt + 40 g. rizsliszt /én a zabpelyhet és a rizst szimplán ledarálom liszt állagig/

1 teáskanál szódabikarbóna, csipet só, 1 teáskanál hideg víz

40 g. kókuszvirágcukor + 60 g. eritrit

A tojások fehérjét a cukrokkal, vízzel és sóval kemény habbá verjük. A tojás sárgáját fehéredésig robotgéppel kikeverjük. A liszteket és a szódabikarbónát elkeverjük. A kemény fehérjehabhoz öntjük a sárgáját és pár mozdulattal elkeverjük. A liszteket 2-3 adagra osztva határozott mozdulatokkal belekeverjük a tojáshabhoz.Simára dolgozzuk óvatosa. Egy 18 cm tortakarika aljába sütőpapírt szabok és óvatosan beleöntöm a tésztát.

torta2_masolata.jpg

Ez az alapom mindig. Ennek több variációját kipróbáltam már. Nálunk a legkelendőbb, amikor a piskóta tetejére 100 g. zsírszegény túrót dobálok és idénygyümölcs darabokkal megszórom a tetejét. Van, hogy étcsoki darabokkal gazdagítom. 150 fokos előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük. 

torta3_masolata.jpg

 

Tökéletes desszert egy délután kávé vagy tea mellé. Gyors, finom és nagyon egyszerű.

 

Jó étvágyat hozzá, szeretettel tőlem!

 

Ízorgia

 

B.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://izorgia.blog.hu/api/trackback/id/tr5111967335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kyria 2016.11.21. 12:59:38

Hát...azért ez nem egy szép torta, amikor először ránéztem, azt hittem felrobbant szegény. De persze lehet, hogy én vagyok túl konvencionális:).

Orlovácz Beatrix 2016.11.21. 16:49:07

@Kyria: Szia. Ha visszaolvasod a bejegyzésem, láthatod, hogy ez egy szimpla piskóta alap, reform /egészségesebb verzióban/. Sima tepsiben is megsüthető, gyümölcsökkel felturbózva akár pitének is hívhatjuk. Én azonban szeretem a szimpla receptjeimet is tortakarikában sütni, így véleményem szerint nagyobb hatást kelt, mint egy felkockázott piskóta. Valóban nem egy krémes, habos csoda, de az ízélmény diétában mindent felülmúl. :)

Kyria 2016.11.21. 19:11:58

@Orlovácz Beatrix: Persze, olvasni tudok, meg hívhatunk bármit bárminek, én mindössze azt jegyeztem meg, hogy ez szerintem nem szép (mivel a bejegyzés címe: "Gyorsan valami finomat és SZÉPET!"), de már azt is megbántam, mert az egész vihar egy pohár vízben...

Orlovácz Beatrix 2016.11.21. 20:28:13

@Kyria: Sajnálom, hogy nem nyerte el a tetszésed. Bízom benne, hogy a többi meglévő és születendő bejegyzésem megfelelő lesz számodra. Várlak vissza.

krisztinanina 2016.11.22. 00:08:13

Szerintem szép! Gusztusos ! Ha az enyém lenne fele ilyen szép màr elégedett lennék
süti beállítások módosítása