Amikor a fokhagymás sült paprika találkozik a juhtúróval! Mennyei ebéd, hús nélkül!

2017. január 26. 16:11 - Orlovácz Beatrix

sultpapr2.jpg

Volt idő, amikor el sem tudtam képzelni egy-egy étkezésem hús esetleg hal nélkül. Valahogy az étkezésem része volt, nem gondoltam, hogy lehet ízletes ebédet összeállítani egy fél óra alatt, ami eltelít, laktat és nem tartalmaz semmiféle húsételt. Jött egy pont, amikor nem kívántam a húst. Elkészítettem az ebédem, majd azt vettem észre, hogy a zöldségeket és a köretet megettem, majd a hús nem fogyott a tányérról. Manapság egy héten minimum egyszer tartok olyan napokat, amikor nem eszem húst, ahogy kedvem tartja. Ilyen ez a mai napom is. Húsmentes és mennyei. 

 

A sült paprika nagy szerelem nálam. Nyáron grillezések alkalmával minden alkalommal elkészítem. Így télen ritkábban, de ma valahogy mégis megkívántam. 

Nálam általában a főzés úgy néz ki, mint már mondtam, hogy amit éppen megkívánok, abból kreálok valamiféle ételt, attól függően, hogy mennyi időm van rá. Ma sem volt másként. Játszott a rizs, a juhtúró és a sült paprika.

Így született ez a küllemileg ínycsiklandó és ízeiben tökéletesen illeszkedő egytálétel. 

 

Sült paprika, ahogy én készítem:

2-3 nagyobb bocskor, kápia paprikát megmosok és egy sütőpapírral bélelt tepsibe teszek. A sütőt 180 fokra, légkeverésre állítom és mehetnek a paprikák sülni. Akkor kész, amikor a héja kezd enyhén  megrepedezni és barnás árnyalatot kap. Ekkor kiveszem és egy nagyobb tálba hideg vizet engedek és bele teszem a paprikákat. Amikor kihűlt könnyen lehúzom a héját, eltávolítom a csumáját és a magokat. Sózom, borsozom és a tetejére 1-2 gerezd fokhagymát reszelek. Enyhén olíva olajjal meglocsolom. Mehet a hűtőbe, hogy az ízek összeérjenek. 

 

Juhtúrós rizs:

Hozzávalók:

1 bögre rizs

10 dkg. juhtúró 

1 közepes fej lila hagyma

1 maroknyi olívabogyó

2 tojás

olívaolaj,só,bors, fél marék apróra vágott petrezselyem

 

A rizst enyhén sós vízben majdnem készre főzzük. Még a rizs fő  a lila hagymát az olívabogyóval enyhén megpirítjuk. Addig, hogy a hagymánk megfonnyadjon egy picit. A tojások fehérjét és sárgáját ketté választjuk. Egy csipet sóval a fehérjéből kemény habot verünk majd a sárgáját fehéredésig kikeverjük. 

Egy közepes méretű kapcsos tortakarikába alufóliát terítünk. A kemény habbá vert tojásfehérjéhez adjuk a kikevert sárgáját és a lecsepegtetett rizst. Óvatosan elkeverjük majd mehet hozzá a hagymás olívabogyónk. Sózzuk, borsozzuk.Egyneművé keverjük, majd beleöntjük a tortaformánkba. A tetejére a juhtúrónk felét apró kockára rávágjuk. Előmelegített 180 fokos sütőben pirulásig sütjük. 

Amikor kész ráhalmozzuk a maradék apró darabokra vágott túrót, az apróra vágott petrezselymet és a csíkokra vágott sült paprikánkat. 

 

Langyosan nagyon szépen szeletelhető. Én ebben az állapotban fogyasztottam.

 

sultpapr.jpg 

 

Aki nem tud megválni a hús, hal evéstől, annak köretnek is tökéletes, de önmagában is egy fenséges étel.

Mindenképp próbáljátok ki. Ez az adag két személyre bőségesen elég. Elkészítési idő körülbelül 30 perc. 

 

 

Jó étvágyat! 

 

Ízorgia

-B.-

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izorgia.blog.hu/api/trackback/id/tr5312158003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása