Életmódváltás 8 pontban!

2017. február 13. 21:20 - Orlovácz Beatrix

14128932_1646466989016847_677582113_n.jpg

 

Valójában mindegy, hogy az életed mely területén vannak problémáid és miért küzdesz az életmódváltás rejtelmeivel. Lehetséges, hogy a testsúlyod zavar megeshet, hogy egészségügyi probléma áll a háttérben vagy mindösszesen hosszútávon sikeres, kiegyensúlyozott és ami a legfontosabb egészséges életet szeretnél élni. Nem bontható kategóriákra, mert bármi is legyen az ok, ez egy teljesen új terület általában mindenki életében. Dobálózunk a szavakkal, hogy mit kellene csinálni, de azt, hogy pontosan hogyan is már nem feltétlen a történet része.

Az életem a diéták és a különféle életmódok keverékében éltem le eddig. Kipróbáltam mindent, ami a piacon fellelhető és éltem a mostani életem 180 fokos verzióját is. Szeretném neked pontokba szedve leírni, amit megtapasztaltam, hogy segítségedre legyek bármekkora mértékben is.

 

Talán a legfontosabbal kezdeném. Táplálkozni szükséges. Sokak, köztük jó magam is abba a hibába estem anno, hogy nem ettem szint egész nap, mert most életmódot váltok, diétázok, fogyni fogok. Igen ám, de estére olyan szintre kiéheztettem egy egy üres kalóriás étkezéssel a szervezetem, hogy kénytelen voltam tisztességesen bevacsorázni. Ez nem egy járható út. Ez egy felesleges szenvedés a semmiért. Sokaktól hallom, hogy nem tudják miért híznak, pedig ma csak egy zsemlét ettek. Mindezt délután négykor. Nem vagyok szakértő a témában, de olvass utána az anyagcsere folyamatának és mindjárt ráeszmélsz, hogy ez a módszer jó irányban biztosan nem vezet.

Inni szükséges és kötelező. Nem lehet a napot egy bögre teával vagy egy kis fél literes ásványvízzel kihúzni. Mindenkinek a testsúlyának megfelelően szüksége van folyadékra. Nem akkor kell inni, ha szomjasak vagyunk. Számomra az ivás olyan mint az étkezés. Kell, muszáj, kötelező. Nekem a legpraktikusabb mindig az volt, hogy 1,5 literes üvegből ittam mint munka közben, mint otthon. Szép, nem szép, de hasznos. A poharazós módszerben elvesztem. Elterveztem első körben, hogy kettő, 1,5 literes vizet megiszom egy nap és addig ittam, ameddig láttam. Nem tudtam becsapni önmagam.

Nincs nap kezdés reggeli nélkül. Napi többször, keveset egyél. Én sem tudtam reggelizni, de hozzászoktattam a szervezetem. Volt, hogy a reggelim délután kettőkor volt. Ma már reggel azzal indítom a napot. Szokás kérdése nem más. Mindig azt eszem, amire éppen van időm. Legyen az egy főtt tojás vagy egy tál zabkása, de reggelizni szükségszerű. Ezt az étkezést nem hiába találták ki. 

Amit az évek alatt elrontottunk, nem tudjuk másodpercek alatt hirtelen megváltoztatni. Tűzz ki célokat és teljesítsd őket. Első körben, ha mindent megvonsz magadtól, könnyen feladod, mert kínszenvedés lesz. Nem pedig életmódváltás. Én évekkel ezelőtt első körben kivontam az étkezésemből a cukrokat, finomított fehér lisztet. Megtanultam a kávét édesítővel meginni és nem egy fél liter tejjel. Ma már könnyen megy mindenféle cukor és édesítő nélkül is. Hagyd el a tejszínhabokat, cukros üdítőket és csokikat. Nem kezd hirtelen mindennel, mert a szervezetednek is szüksége van az átállásra. Szoktasd magad az új életedhez.

Mozogj. Ha valakinek, nekem talán ez volt a legnehezebb. Egész napos ülő munka után mindenre vágytam, csak a mozgásra nem. Kezd ezt is az elején. Az első időkben egy-egy hosszabb séta is kedvcsinálónak jó. Nem kell tíz kilós súlyokkal megváltani a világot. Hidd el eljön az az idő, amikor heti 4-5 alkalommal sportolsz majd. Nálam is így volt, te is meg tudod csinálni. Kikapcsol  feltölt, büszkeséggel tölt el és a végén rabul ejt.

Szervezd tudatosan a napod. Én vasárnaponként tudatosítom magamban, hogy miből fog nagy általánosságban állni a hetem. Mikor lesz időm főzni és mikor kell dobozoljak. Esetlegesen mikor kell este elkészítenem a másnapi ebédem. Meg kell tanulni tervezni. Egy életmódváltás nem arról szól, hogy hirtelen valamit valahol bekapok és szaladok tovább. Nálam sűrűn megesik, hogy még  a reggeli rutinom végzem már pörög a sütőm és teszem be sülni az ebédem, amit előző este összeállítottam. Dobozban viszem magammal, majd még A-ból B-be eljutok, akár az autóban de ebédelek, uzsonnázok vagy akár vacsorázok. Megyek úgy fodrászhoz vagy bárhova, hogy viszek magammal enni, az étkezésnek megfelelően.

Mindig legyen a hűtődbe valami, amihez nyúlni tudsz, ha nem bírsz az éhségeddel. Egy alma, egy túró vagy egy üveg olívabogyó. Praktikus dolog, ha például veszel egy kiló csirkemellet és 10-15 dekánként uzsonnás tasakokban kicsomagolod, majd lefagyasztod. Mindig tudsz mihez nyúlni és nem akkor kell még a henteshez szaladni, amikor már rég a konyhában kellene állni. Működik ez mindennel. Mire a sütő felmelegszik vagy összedarabolod a hozzávalókat kienged bármi és fél órán belül le is ülhetsz az asztalhoz.

Talán ami a legfontosabb, hogy ne legyen bűntudatod. Megesik mindenkivel néhanapján, hogy melléeszik. Nem vétek ez. Mindössze ne csinálj belőle rendszert és semmiképp nem büntesd magad. Másnaptól folytasd tovább, amit elterveztél és ne törődj a többivel. Nem szabad feladni az álmaidat egy holmiféle étel miatt. Nálam is megesik, hogy olyat eszek, ami nem illik bele a képbe. Hidd el nekem, az idő múlásával egyre rutinosabb leszel és kitartóbb. EGYET AZONBAN NEM TEHETSZ MEG, NEM ADHATOD FEL! 

 

Semmi sem megy egyik pillanatról a másikra. Jobban mondva nagyon kevés dolog. Az álmaid mindig benned élnek majd, rajtad áll, hogy megadod magadnak az esélyt egy önmagad felé maximálisan elégedett éltre vagy feladod azt, mielőtt elindultál volna. Nincs lehetetlen. Ha kell ugorj neki százszor, de nem tudom elégszer kihangsúlyozni, hogy nincs nagyobb bukás annál, mint mikor önmagunk előtt bukunk el!

 

Lásd magad előtt az álmaid és legfőképp hinned kell magadban. Minden kezdet nehéz, de amint az első lépést megtetted az élet végigvezet azon az úton, amit elterveztél. Lesz lent és fent, de meg tudod csinálni! 

 

Ízorgia

 

B.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izorgia.blog.hu/api/trackback/id/tr512255388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása