A karfiol a rizs és a pulykahús kereszteződése! Zsírszegény, laktató egytálétel!

2017. február 21. 21:02 - Orlovácz Beatrix

rakottk.jpg

Gondolom észrevettétek, hogy előszeretettel főzök és sütök rizsből mindenféle finomságot. Nem mindig volt ez így. Nem szerettem régebben a rizst. Jobban mondva nem tudom, hogy szerettem e voltaképpen, mert nagyon ritkán fogyasztottam. Mostanság a szénhidrátot előszeretettel pótolom ezzel a termékkel, ha már kenyeret és tésztaféléket szint egyáltalán nem fogyasztok. Ez így alakult és én rettentően élvezem. 

Sokszor sok helyen mondtam már, hogy nem preferálom a zsírban való sütést, kerülöm minden téren. Úgy vélem, hogy szint minden megsüthető sütőben sütőpapíron és sütőzacskóban. Nincs szükség felesleges kalóriákra és ízélményében is egy teljesen más ételt kapunk, ha nem a tocsogó zsiradékban úsztatjuk. Ez a személyes véleményem és tökéletesen alkalmazom a mindennapokban. 

 

Szerettem anno a rakott karfiolt. Tele tejföllel. Rétegesen elkészítve. Rizs, majd rá a hús, karfiol és a kimaradhatatlan tejföl. Voltak azonban ennek, olyan alkotó elemei ami a mai étkezésembe nem illeszkedett bele. Elkészítettem hasonló mód, de az én étkezésembe illeszkedően, azonban az nem igazán nyerte el a tetszésem. Túl száraznak bizonyult, én pedig nem szeretem azokat az ételeke, amitől majdhogynem meg kell fulladni. 

Így kifejlesztettem a saját rakott karfiolos egytálételem, ami minden túlzás nélkül elnyerte az egész család tetszését. Azt hiszem nálunk szeretett vendég lesz a háznál.

 

A recept:

 

500 g. pulyka darált hús

1 közepes fej karfiol

2 dl. rizs

1 tojás

1 közepes fej vöröshagyma

1 natúr joghurt

3 nagyobb gerezd fokhagyma

olívaolaj

só, bors, curry, petrezselyem

 

A rizst feltesszük főni. Majd egy másik edényben a rózsáira szedett karfiolunkat. Mind a kettőt enyhén sós vízben főzzük. Közben a vöröshagymát vékony szeletekre vágjuk. Egy serpenyőben egy kanál olívaolajon megdinszteljük, majd mehet rá a darált hús. Amikor jól átfehéredett sózzuk, borsozzuk, ráreszelünk kettő gerezd fokhagymát. Addig pároljuk, még az összes víz el nem forrt alóla. A megfőtt karfiolt lecsepegtetjük és apró darabokra vágjuk és egy nagyobb tálba tesszük. Ráöntjük a lecsepegtetett rizst és a darált húsos ragunkat. Alaposan összekeverjük. Ízesítjük curryvel /nagyon kis mennyiség elég, egy késhegynyi/ és egy fél maroknyi apróra vágott petrezselyemmel. Jól összedolgozzuk. Egy külön tálban egy egész tojást villával felhabosítunk és alaposan egyneművé keverjük a már kész keverékünkkel. 

Egy tepsibe sütőpapírt terítünk és rákanalazzuk a húsos-rizses keverékünket. Ellapítjuk és 180 fokos előmelegített, légkeveréses sütőben készre sütjük. Akkor van kész, amikor kezd a teteje arany barna lenni.

A tetejére egy natúr joghurtot sóval és borssal ízesítünk és belereszelünk egy gerezd fokhagymát és alaposan összekeverjük.

A recept 4 főre elegendő. 

 

Fontos, hogy egy-egy életmódot ne teherként és kötelezettség szinten tartsunk számon. Élveznünk kell minden pillanatát, mert akkor mondhatjuk el magunkról, hogy valóban jó helyen vagyunk és megérkeztünk. 

 

Jó étvágyat!

 

Ízorgia

 

B.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izorgia.blog.hu/api/trackback/id/tr1412280373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása