Saláta szerelem!

2017. április 26. 19:40 - Orlovácz Beatrix

salata3.jpg

Diéta, egészséges életmód, súlytartás vagy szimplán odafigyelés. Valójában mindegy miről beszélünk, egy azonban közös. Számomra a biztos befutó, a mindig mentőöv és az örök kedvenc a saláta. Csupa nagy betűvel és kettő felkiáltójellel. Tévedhetetlen. 

Kezdjük azonban az elején. Minden beszélgetésem alkalmával az első öt kérdések egyike, hogy és mit vacsorázol?! Salátát. A fúj én nem szeretem, az attól éhen halnék a legjellemzőbb válasz amit kapni szoktam. Nem vitatom, hogy egy jégsaláta vagy egy szimpla madársaláta önmagában nem egy ínycsiklandó ízvilág. 

Amikor én salátáról beszélek, akkor:

-egy tartalmas ételt látok magam előtt

-egy küllemében megnyerő étkezésre gondolok

-egy gyorsan elkészíthető fogásról beszélek.

 

Talán a legnagyobb hiba ezen a területen a nagymamáink káposztasalátája vagy anyukánk tejfölös uborkasalátája. Ami önmagában mindent felülmúló és tökéletes. Akkor, ha egy főétel kísérőjeként képzeljük el. Ahogy azt a nagy fej káposztát legyalulják, sózzák, majd kinyomkodják a levét és ecettel ízesítik. Na ez nem az öt perces hadművelet. 

Amit azonban én a saját étkezésembe beillesztettem, az egy tíz percben elkészíthető igazi ízorgia. 

Nem titkom, szépnek kell lássam amit megeszek. Mindaddig szint semmis az étkezésem, még egy pár salátalevélből és pár hozzávalóból nem alkotok valami olyan nagyszerűt, amit még egy férfi is megkíván. 

Szeretném megszerettetni veled ezt a fajta étkezést, hogy egy picit hozzásegítselek az életmódváltásodhoz és a diétádhoz. 

Ne félj semmitől. Lehet öt éve még nem szeretted a karfiolt, próbáld ki. Próbálj ki minden olyat, ami valaha nem ízlett, csak alkoss neki egy hívogató álruhát. Amennyiben még mindig nem tartozik a kedvenceid közé a paradicsom, a retek vagy a karalábé nincs semmi probléma. Itt a tavasz és a nyár lassan annyi, de annyi zöldség és gyümölcsféle áll a rendelkezésünkre, hogy biztosan megtalálod a számodra megfelelőt. 

Alkossunk egy picit.

 

salata1.jpg

 

 A klasszikus tonhalsaláta

A saláta leveleket összetépkedtem majd pár csepp olívaolajjal és a natúr tonhallal alaposan kikevertem.Sóztam, borsoztam.  Cottage Cheese-vel (Lidl) megszórtam a tetejét és friss retket és avokádót vágtam rá.Egy tojást 6 percig főztem majd megtisztítottam és fekete szezámmaggal meghintettem.

Elkészítési idő: maximum 15 perc

 

salata2.jpg

 Lazac saláta

Az alapmetódus ugyan az mint a tonhalsalátánál. A különbség, hogy a lazacot hirtelen megsütjük serpenyőben és rózsaborssal megszórjuk, darabokra vágjuk és a salátánkhoz keverjük.Friss cukorborsóval tálaljuk. Az olíva olaj helyett földimogyoró olajjal ízesítettem. /Pödör- pár csepp elég, mert nagyon intenzív az ízvilága/

 

salata4.jpg

 

Füstölt sprotni saláta

A salátalevelet light túróval (Lidl) vagy cottage cheese-vel(Lidl) kikevertem és sóval, borssal ízesítettem. Füstölt sprotnit (Lidl) lecsepegtettem és a tetejére halmoztam. Lime-al meglocsoltam és ízlés szerint magvakkal tálaltam. 

Én nagyon szeretem a halakat, azt hiszem azon is elélnék egy életen át, azonban ha neked nem tartozik a kedvenceid közép arra is van megoldás. Csíkozott, kockázott csirkemellet pár csepp olívaolajon megpirítasz reszelt fokhagymával, petrezselyemmel. Zöld fűszerekkel, apróra vágott metélőhagymával tálalod.

Amennyiben az ebédem is valamelyik saláta, abban az esetben teljes kiőrlésű, adalékanyag mentes pirítóssal fogyasztom.

 

Barátkozz meg a gondolattal és változtasd meg apró pici lépésekkel az egész életed. Reformáld át az étkezésed és az egész világod megváltozik.

 

Ízorgia

 

B.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izorgia.blog.hu/api/trackback/id/tr2812456673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása