3 gondolat az életmódváltásról, amit tudnod kell!

2017. május 29. 20:11 - Orlovácz Beatrix

 en1_masolata.jpg

Életmódváltás 

1. Táplálkozz a szervezetednek megfelelően, tudatosan.

2. Mozogj, sportolj.

3. ÉLJ!

Pár napja egy rádiós interjúm kérdései közepette értem meg rá, hogy őszintén leírjam nektek a hízás, a fogyás és az életmódváltás valós tényét. Azt, amiről nem beszélünk, mert tabu téma. 

A nagykönyvben meg van írva. A táplálkozás és a sport együttese. Van azonban más is.

Ahhoz, hogy igazán boldog, kiegyensúlyozott és sikeres légy, hogy helyrebillenjen az önbizalmad és elérd a céljaid egyetlen lehetőséged van, hogy megváltoztatod az életed. 

Ez az élet nem a túlélésről szól. A megélésről, a pillanatról és a jelenről. 

Nem azért voltam túlsúlyos, mert sokat ettem, mindössze nem voltam kibékülve önmagammal és az életemmel. Nem azért nem hízom vissza, mert éhezem, hanem mert megváltoztattam az életem.

 

2016.novemberében gyökeresen megváltozott az egész életem. Mindig hittem a test jelzéseiben. Több mint 20 kilót fogytam, barátkoztam a helyzettel, az új testemmel az életemmel. Megváltoztam mint külsőleg, mint belsőleg. Mertem önmagam lenni, mertem nemet mondani és hittem benne, hogy igazán élhetek. Azt csinálhatom, amit valójában szeretek. Vártam a csodát, hogy majd magától megváltozik valami, éreztem minden egyes nap, hogy gyötrelem,mert nem az az ember vagyok aki voltam. Már nem érdekeltek a pletykák, nem vonzott a szépségipar nem volt jó semmi. A csoda megérkezett, annak a formájában, hogy lebetegítettem önmagam. Hosszas kivizsgálások után nyaki gerincsérv előtti állapotra diagnosztizáltak. Ott, azon a ponton más ember lettem.

Elhatároztam, hogy engedek a testemnek és az életemnek és nem kényszerítem tovább egy olyan irányba, ahova nem akar menni. Lekerültek a műkörmök, búcsút intettem a szakmámnak és megtanultam, hogy az élet megy tovább, mindössze egy olyan irányba ami igazán boldoggá tesz. Hazudnék, ha könnyű lett volna. Nem éltem tovább a látszatnak és a véleményeknek. Életemben először igazán önmagam mertem lenni. Az az ember, aki szeret smink nélkül lenni, aki rájött, hogy nem a vásárlás teszi boldoggá az életét, aki fel merte vállalni az álmait. Olvastam, olvastam, olvastam és motiváltam magam.Bevezettem új alapanyagokat az étkezésembe és láss csodát egy dekát nem híztam. Éreztem, hogy elengedtem a félelemeimet. Megváltozott a baráti köröm, megváltozott az érdeklődési köröm és megérkeztem oda, ahová 15 évvel ezelőtt elindultam.

Miért meséltem ezt el neked?

Ne várd meg ezt a pillanatot. Merj élni, merj az álmaidnak élni, tedd le a félelmeidet. Nincs mitől félni. Ez az élet sokkal több mint, hogy a félelmeid rabja legyél. 

Egy héttel ezelőtt vasárnap elmentem egy tervezett útra. Letettem a félelmeimet, bezártam az ajtót és végiggondoltam az életem. 

6 nap internet nélkül egy erdő közepén, két ország határán. Ahol reggel madárcsicsergésre kelsz, ahol nem csörög a telefon és ahol tényleg szembe kell nézz a tükörrel. 

Nem készültem előre, nem csomagoltam ételt most először magamnak. Bíztam önmagamban. 

 en5_masolata.jpg

Miért számolod a kalóriákat?

Meggyőződésem, mert én is átéltem, tudom, hogy aki kalóriákat számolgat az egy görcsben éli le az életét. Az soha semmit, de semmit sem fog jóízűen elfogyasztani, annak bűn lesz mindig az étkezés. Ne számolgass. Helyette ismerd ki a tested. Tanuld meg, hogy mi jó és mi nem. Mi elég és mi nem és egy pillanat alatt megkönnyíted az egész életed. 

 

en6_masolata.jpg

Vittem a futócipőm. Nem futottam. Nem szerettem volna. Egy hét pihenő jár. Helyette azonban lesétáltunk a patakpartra. Nevettünk és jól éreztem magam. Ne kényszer, kín és gyötrelem legyen ez az élet. Nem erről szól az életmódváltás. 

 

 

en7_masolata.jpgMinden reggel húztunk a kútból vizet. Töltekeztem a napon és olvastam. Terveztem az életem. Megtanultam sparhelten főzni és palacsintát sütöttem. 30 fok kint 40 fok a konyhában. Úgy éreztem igazán élek. Igazán azt csinálok, amit szeretnék. 

Mikor érezted utoljára azt, hogy igazán élsz? Mikor mertél utoljára igazán a saját elképzeléseid szerint cselekedni? Mikor tudtál nemet mondani, mert neked nem volt az adott szituáció jó?

 

Akkor váltottál valójában életmódot, ha tényleg élsz.

Reggelente a mérlegen kezded a napot? Ne a kilókat kergesd. Figyelj oda az étkezésedre, de engedd el a frusztrációt. Sehova nem vezet, maximum gyomorideged lesz.

Utálsz edzőterembe járni? Akkor ne menj. Menj el futni vagy teniszezni. Azt csináld, ami valójában feltölt és a magadénak érzel. 

Nem szereted a csirkemellet? Egyél mást. Ami neked jó. 

Utálod a munkád? Mondj fel. Soha sem volt még úgy, hogy nem volt valahogy. Keress mást. Ne szenvedj.

 

A lényeg, hogy tanuld meg jól érezni magad minden szituációban. Örülj a napsütésnek, szaladgálj mezítláb az esőben és ne foglalkozz azzal, hogy ki mit gondol.  

 

Egy valamit tudnod kell. Senki sem tökéletes. Se én, se más, se te. Senki sem. 

Azért, mert a mai közösségi média a tökéletest közvetíti ne becsüld le önmagad. 

 

A táplálkozás

 

enpala.jpg

Én sem eszem mindig tökéletesen. Vannak olyan étkezések, amikor mást kívánok. Így van rendjén. Amikor változtatsz a táplálkozásodon a lényeg, hogy mindig jól érezd magad közben. Ne legyen lelkiismeret furdalásod, mert ma valami olyat ettél, amit nem kellett volna. Van holnap is nap, majd picit jobban figyelsz. Nincs olyan, aki mindent tökéletesen csinál. Aki azt vallja, hogy soha sem tér le az útról, az még saját magának is hazudik. Kisebb kitérőkkel is, de célt fogsz érni. 

 

Hogy erősítsd magad?

Tűzz ki pici, apró célokat. Ne akard rögtön a legmagasabb hegyet megmászni, ha még a séta is nehezedre esik, mert idő előtt feladod. 

 

Ne panaszkodj: változtass!

Nincs időd? Kelj fel egy órával előbb. Az első hét nem lesz a kedvenced, de egy idő után rájössz, hogy ha munka előtt mindent elvégzel, akkor este, amikor hazaérsz már csak azt szüksége megtedd, amit igazán szeretnél.

 

Az életmódváltás alapvető lényege a táplálkozás és a sport mellett az önszeretet lenne. Az, hogy megtanuld szeretni azt az embert, akivel egy életet le kell élj. Azt az embert, aki a nap 24 órájában veled van és nem menekülsz előle. Önmagad! Utazhatsz a világ bármely pontjára, kereshetsz mindig társaságot magadnak, a belső békédet te teremted meg magadnak. Nincs aki helyetted megteszi.

 

Megváltoztattam az életem, a munkám megváltozott, a baráti köröm és minden körülöttem. A félelmeimet el mertem engedni, és egy olyan világ nyílt meg előttem, amit eddig azt se tudtam, hogy létezik. 

Hidd el, ha saját magadon, a saját életeden elkezdesz munkálkodni, az kihat a környezetedre. Mindig megkérdezik, hogy ki mit szólt, a párom a családom. Semmit. Mit szóltak volna, ha békében vagy önmagaddal az mindenkire jó hatással van. Ne félj!

 

Mi van, ha nem sikerül? Nekiállsz még egyszer és még egyszer. Az út a tanulásról szól. Mindegy, hogy ma vagy holnap válik valóra egy álmod, csak teljesüljön. Érj célt!

 

en4_masolata.jpg 

Azt mondják álmodozni kevés. Valójában. Mindig egy picit fizikálisan is hozzá kell tenni. Álmodtam az interjúkról, poénkodtam, hogy megyek a tévébe. Addig fantáziáltam, még felugrottam a fotelből és hirtelen felindulásból összeraktam egy újabb receptet. Tuningold, biztasd magad a saját kis valóságodban. Az a tiéd, ott vagy egész. 

 

Mindig az leső lépés a legnehezebb. A kisgyerek is amikor járni tanul százszor elesik, mégsem adja fel. Ne add fel. Ne bukj el önmagad előtt. Fejleszd, csiszold önmagad. Nekem 15 évembe telt. Soha sem adtam fel. Voltak jobb és rosszabb időszakok, de amit elterveztem véghezvittem. Elmondhatom, hogy vannak terveim, álmaim, de már most így tökéletes az életem. Hálás vagyok mindenért és elmondhatom, hogy megérkeztem. 

 

Legyen ez a végső célod. A köztes pici állomásokat pedig tervezd meg önmagadban, önmagadnak. Figyelj befelé és megnyílik egy világ előtted!

 

Ízorgia

 

B.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://izorgia.blog.hu/api/trackback/id/tr8812546243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csilla Somoskövi 2017.05.29. 20:42:19

Szia. Csak hápogok, jujgatok meg jajgatok az irásod olvasása közben. Ilyen egyszerű'.........ilyen pofon egyszerű lenne???
Többször elolvastaM az írásaidat
süti beállítások módosítása