Diétába illeszthető cukor és fehér liszt mentes ízorgia!

2017. július 18. 14:53 - Orlovácz Beatrix

szeder2.jpg

 

Tudnotok kell, hogy én nem vagyok egy édesszájú típus. Amikor egy szelet sütemény és egy pogácsa között kell választanom, akkor nálam a pogácsa a befutó. Ez ízlés és típus kérdése. Azonban vannak olyan napok, amikor igen is nagyon kívánom az édeset még, ha ritkán is. Ilyenkor próbálok valami olyan után nyúlni, ami illeszkedik az étrendembe és pillanatok alatt kész. A receptjeimet az egyszerűség elvén alakítgatom, hogy mindenki számára elérhetők legyenek. 

 

Így született ez a mai receptem is. A vaníliás.gyümölcsös tortám adta az alapot. Abból indultam ki. Változtattam a liszten, a gyümölcsön és megspékeltem egy csepp száraz fehérborral. Úgy gondolom tökéletes desszert született egy fél óra alatt a konyhámban. 

 

Recept

150 fokra előmelegítettem a sütőt légkeveréses programon. 

Még bemelegedett elkészítettem egy kekszet, ami 15 perc alatt kisült.

Keksz recept:

50 g. kókuszliszt

70 g. eritrit

2 egész tojás

csipet só

teáskanál víz

A tojásokat kettéválasztottam. A fehérjéhez adtam a vizet és a sót, a sárgájához pedig az eritritet. A fehérjéből kemény habot készítettem egy robotgép segítségével, a sárgáját pedig fehéredésig kevertem szintén géppel. 

Amikor ezzel kész voltam, a tojásfehérje habhoz kevertem egy szilikon spatulával a krémes tojássárgáját majd ráöntöttem a kimért kókuszlisztet. Egyneműre kevertem. Egy sütőpapírral kibéleltem egy gáztepsit. Nedves kézzel a masszából golyókat formáztam (nekem 6 db, lett belőle) és a sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem egymástól kb. 5 cm-re

Szintén nedves kézzel rátenyereltem a golyókra, hogy enyhén kilapuljanak. Így a kekszek magassága kb. 1 cm. lett. Nem kell túlságosan kilapítani. Amennyiben mégis úgy szimpatikus, akkor vigyázzunk a sütési idővel, mert csökken. Amikor a széle elkezd aranybarna lenni, akkor van kész.

Krém:

250 ml. rizstej

45 g. eritrit

2 tojássárgája

25 g. eritrit

3-4 g. konjak liszt

Még sülnek a kekszek, addig egy lábosba feltettem 250 ml. rizstejet 45 g. eritrittel főni. Közben 2 tojás sárgáját habosra kevertem 25 g. eritrittel. Amikor a rizstej felforrt félrehúztam és egy kézi habverő segítségével, folyamatos kevergetés mellett a tejbe öntöttem a tojássárgáját. Visszatettem a tűzhelyre és az első forrásig vártam. Félrehúztam és hozzákevertem 3-4 g. konjak lisztet. 

 

Fehérboros-szedre öntet

100 g. friss szeder

50 ml. száraz fehérbor

15 g. eritrit

~ 1 g. konjak liszt

A fehérbort a szederrel és az eritrittel felforraltam. Addig főztem, hogy szétfőjön benne a szeder. Hozzávetőlegesen 3-4 perc. Félrehúztam és egy botmixerrel pépesítettem. A tetejére hintettem egy fogpiszkálónyi konjak lisztet, hogy picit sűrűbb legyen. Nagyon minimális kell belőle, éppen hogy valamicske. Nekem a mérlegen még az 1 g.-ot se érte el, így tényleg óvatosan, hogy ne legyen túl zselés állaga. 

 

szeder1.jpg

 

Majd jött a rétegezés még langyosan:

Összetörtem egy  kekszet apró darabokra és az edény aljába tettem. Rámertem egy kanállal a szedres öntetet majd a krémet. A tetejét szederrel és apróra vágott mogyoróval díszítettem. 

 

Ez valóban egy ízorgia. Ebből a mennyiségből 4 pici dunsztos üvegnyi lett, így ajánlom, hogy dupla adaggal kezd, mert valóban mennyei. 

A maradék kettő darab kekszet a párom egy csapásra elfogyasztotta. Esélyem sem volt több kekszet tenni egy-egy pohárka aljába. :)

 

Hűtve fogyasztandó. 

Elkészítési idő maximum fél óra.

 

Kellemes konyhában töltött időt kívánok. 

 

Ízorgia

 

B.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izorgia.blog.hu/api/trackback/id/tr5812672201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása