Padlizsános-gombás pizza fehér liszt és élesztő nélkül!

2017. október 02. 21:24 - Orlovácz Beatrix

pizza4.jpg

 

Pizza! Ez az az étel, ami miatt nem értem be a fogyókúrák útvesztőjével és konkrét életmód váltásba kezdtem. 12 kiló fogyás után, amikor már teljesen kiéheztettem a szervezetem szénhidrát ügyileg ez volt az az étel, aminek nem tudtam ellenállni. Tudtam, hogy ha el is érem a kívánt súlyom egy olyan utat kell választanom, ami idézi a régi megszokott ízeket. Így nem érzem semminek a hiányát, jókat eszem és mégis tartom a súlyom.

A napokban már nem bírtam tovább a sóvárgásommal és készítettem egy fehér liszt, cukor, élesztő, sütőpor, és tojás mentes pizza tésztát. A feltét nálam hús mentes volt, de ízlés szerint variálható természetesen. 

 

Az alap pizza tészta

40 g. köles liszt

5 g. cirokliszt

7 g. útifű maghéj liszt

4 g. szódabikarbóna

1 g. citromsav

2 g. só

5 ml. almaecet

80 ml. víz

A száraz hozzávalókat egy tálba mérjük. A vizet és az almaecetet egy mérőpohárba öntjük és a száraz alapanyagokkal összedolgozzuk egy kanál segítségével. 5 percig pihentetjük. Ez idő alatt a sütőt 180 fokra és légkeverésre állítjuk. A tésztának egy sütőpapíron 2 mm.vastagra nyújtjuk. Köles liszttel lehelet vékonyan meghinthetjük a tetejét, ha esetleg a nyújtófánkhoz ragadna. 

Paradicsom szósz

pizza2.jpg

1 dl. házi cukor és tartósítószer mentes paradicsom lé

só, bors, oregánó, bazsalikom, eritrit ízlés szerint

Összeforraljuk alaposan és kész is.

 Egy kanállal eloszlatjuk a pizza alapon és mehet rá a feltét.

 

pizza3_1.jpg

Jelen esetben nálam növényi sajt, padlizsán csíkokra vágva, gomba vékony szeletekre szelve, olíva bogyó, paradicsom karika és fürj tojás.

Az előmelegített sütőnkbe körülbelül 10-13 percig sütjük.

 

Amikor kész a tetejére friss oregánót és bazsalikomot szórtam. 

 

Ez a mennyiség 1 pizzára elegendő. 

pizza5_masolata.jpg

 

Jó étvágyat! Ne feledjétek egy hosszútávon sikeres életmód alapja a változatos táplálkozás.

 

Ízorgia

 

B.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://izorgia.blog.hu/api/trackback/id/tr7212922115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takacsveca93 2017.11.23. 15:09:43

Én mindig anyuci pizzáját imádtam, de most már muszáj lesz nekem is elsajátitani valami kis receptet. Köszi a tippet
www.ujsagomat.hu/lidl
süti beállítások módosítása