Diétás palacsinta mogyorókrémmel sütve!

2018. február 18. 15:54 - Orlovácz Beatrix

mogy_pal.jpg

 

Soha sem voltam édesszájú, mégis sikerült anno +25 kilót magamra pakolnom. Érdekessége az életemnek, hogy mióta elértem a kívánt súlyom sokkal több édességet, süteményt és alapjáraton desszertet fogyasztok. 

Egyik nagy kedvencem a palacsinta. Gyors, egyszerű, kevés hozzávalót igényel. Pillanatok alatt kész akár reggeli akár uzsonna gyanánt.

Hozzávalók:

150 g. zabpehely liszt

30 g. por eritrit

1 tojás

15 g. foszfátmentes sütőpor

250 ml. víz

 

A lisztet, eritritet, sütőport és a tojást alaposan összekeverjük egy kézi habverő segítségével. Hozzáöntjük a vizet és csomómentesre keverjük. Egy jó minőségű serpenyőben (én Fiskars serpenyőt használok) zsiradék nélkül megsütjük.

Ebben a palacsintában a csavar a mogyorókrém.

mogy_pal3.jpg

/Én Egészség Market mogyorókrémet használtam. Paleo és vegán. Szénhidrát csökkentett és édesítőszerrel készített./

Ki szereti a mogyorókrémet? Inkább kérdezzem azt, hogy ki nem szereti?

Közepes hőfokon felmelegítjük a serpenyőt. Egy merőkanállal mini palacsintát formázunk. Várunk egy 5-10 másodpercet és ekkor mehet rá az olvasztott mogyorókrém. Mivel én mikrót nem használok, ezért 50 fokos sütőben pár másodperc alatt megolvasztottam a krémet. Egy kanállal a palacsintánk közepébe csorgattam és utána még egy másik kanállal minimális mennyiségű tésztát csorgattam rá. Ugyan úgy megforgatjuk, mint a hagyományos palacsintát. 

mogy_pal_2jpg.jpg

Olvasztott mogyorókrémmel és fagyasztott málnával tálaltam. 

 

Ízélményben tökéletes. Kis csavar az egyhangú életmód ellen. 

 

mogy_pal4.jpg

 

Jó étvágyat!

 

Ízorgia

 

B.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izorgia.blog.hu/api/trackback/id/tr3213678902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása