A sütőtök és a lazac találkozásából született egy álom!

2016. november 23. 20:55 - Orlovácz Beatrix

Az én konyhában úgy születnek a receptek, hogy valamit nagyon ennék. Egyik nap bevásárlás közben szemeztem a juhtúróval, bedobtam a kosaramba, a jó lesz ez valamire elv alapján. Volt itthon egy sütőtök, amit úgy önmagában nem kívántam. A fantáziámban összetettem a kettőt, majd megszületett egy újabb receptem. 

Szeretem a sütőtököt. Szeretem a lazacot és szeretem az egészséges ételeket. Mindenki mást tekint egészségesnek. Amit ez a receptem tartalmaz úgy gondolom, hogy egy egészséges táplálkozás minden pontján stimmel. Halas, zöldséges és nem utolsó sorban pontosan tudom, hogy mi van benne. Egyedi és nem előre legyártott tucatélelmiszer. Helyet kaphat akár egy ünnepi asztalon is. Nem csak ízvilágában, hanem küllemileg is. 

 

Házi sült ravioli lazacos juhtúróval és sütőtök krémmel. 

 

 sutotok.jpg

Azt gondolom, hogy a neve alapján is sejtelmes és izgalmas fogás. 

Első lépésben a sütőtököt felvágjuk, kikaparjuk a magját és egy sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokon megsütjük.

Körülbelül 20 dkg. friss lazacot pici sóval és őrölt borssal pár csepp olívaolajon egészben hirtelen megsütünk. Félretesszük hűlni.

sutotok3.jpg

A tészta:

10 dkg. darált rizs

10 dkg. darált zabpehely

10 dkg. teljes kiőrlésű rozsliszt

1 tojás

1/2 teáskanál só

1 teáskanál szódabikarbóna

1 dl víz

A hozzávalókból nyújtható minőségű tésztát gyúrunk. Elosztjuk kettő gombócba és kb. 2 mm. vastagra kinyújtjuk. Azonos méretű téglalapokat vágunk belőle.

sutotok2.jpg

Egy tányéron a kihűlt lazacunkat felszeleteljük egyenlő kis darabokra, hogy a téglalapunk közepére tudjuk helyezni. Picit juhtúrót és fél csipet apróra vágott petrezselymet helyezünk a tetejére. Egy téglalapot vékonyan megkenünk felvert tojással és ráhelyezzük a már felszelt lazacot, juhtúrót és petrezselymet. Beborítjuk egy másik tésztával és egy villa segítségével a széleket egymásba nyomogatjuk. 

A sütőnket 180 fokra és légkeverésre állítjuk. A kész megtöltött tésztákat egymás mellé helyezzük egy sütőpapírral bélelt tepsiben és megkenjük a tetejét a felvert tojással. Enyhe pirulásig sütjük.

 

A sütőtök püré:

A maradék lazacot kettő gerezd fokhagymával és egy csipet petrezselyemmel hirtelen átpirítjuk. A sütőtökből 20 dkg.-ot pár csepp olívaolajon elkezdünk megpirítani és felengedjük 200 ml. rizstejszínnel. Összeforraljuk. Egy botmixerrel egyneművé turmixoljuk. A fokhagymás lazaccal összeforraljuk. Ha hígabb mártást szeretnénk, adhatunk hozzá egy pár csepp vizet vagy rizstejet. 

 

Páratlanul finom, amikor az édes és a sós találkozik. 

 

Jó étvágyat! 

 

Ízorgia

 

B.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izorgia.blog.hu/api/trackback/id/tr2011993976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása