Recept az egészséges függőséghez!

2016. november 21. 18:46 - Orlovácz Beatrix

kokusz_masolata.jpg

 

Bevallom őszintén, hogy nem volt része a táplálkozásomnak hosszú ideig a kókusz. Valahogy mindig a kekszből készült golyó jutott eszembe róla, kókuszban meghempergetve. Ami nem tartozott a kedvenceim közé. Volt azonban, ami mindig mozgatta a fantáziám. A már szint minden boltban kapható kókuszdió. Addig szemezgettem vele még egyik nap vettem egyet és családi összefogásban feltörtük a párommal. Megkóstoltuk, majd továbbléptünk. Nem volt rossz, de jónak sem tituláltam volna. Nem hagyott túl nagy nyomot bennem.

kokusz2_masolata.jpg

 

Valamiért azonban nem hagyott nyugodni ez a kókusz őrületem és egy reform üzletben vásároltam kókusz chipset. Ez mindent vitt. Egy igazi ízorgia volt. Használtam édes reggelik készítéséhez, ettem csak úgy magában nassolás gyanánt. 

Majd sorra jött a kókuszreszelék. Még a régi életemből emlékszem a Raffaello ízére. Szerettem. Megalkottam hát az én házi kókuszgolyómat. Igazi függőséget okozott. Puha, friss, könnyű és nem utolsó sorban tudtam miből készült. Ha eddig nem próbáltad, melegen ajánlom. Isteni ízorgia.

 

A receptem:

kokusz4_masolata.jpg

 

- 3 tojás fehérje

-csipet só

-10 dkg. eritrit

-20 dkg. kókuszreszelék 

A tojások fehérjét a sóval és az eritrittel kemény habbá verjük. Hozzáadjuk a kókuszreszeléket és óvatosan összeforgatjuk. A sütőt 180 fokon előmelegítjük légkeveréssel. A masszánkból kézzel, finom mozdulatokkal golyókat formázunk és egy sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Megspékelheted esetleg a közepébe nyomott egy-egy szem mandulával. Addig sütjük, még a külső kókuszreszelék réteg el kezd barnulni. 

 

Amennyire egyszerű, annyira finom. Egészséges életmódba és diétába beilleszthető. Fő szempont a mértékletesség. Szimpla adagot csinálj, mert a dupla is pillanatok alatt elfogyna. Ez az a könnyű édesség, amit nehezen lehet letenni. 

 

Bármivel szemezel régóta, próbáld ki, mert lehet megtalálod a legújabb kedvenced.

 

Jó sütögetést!

 

Ízorgia

 

B.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izorgia.blog.hu/api/trackback/id/tr9011985968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása