Sütőben sült sprotni tojáskrémmel!

2016. november 27. 20:41 - Orlovácz Beatrix

sprotni3.jpg

 

Egyik kedvencem a sprotni. Más néven apróhal. Nálunk nagyon sok hal fogy havi szinten. Szeretem ezt a fajta ételt, amit most megosztok veletek, nem csak ízvilága miatt, egyszerűsége végett is. Mivel a sprotni termeténél fogva egészben fogyasztható, a sütésen kívül más dolgunk nincs is vele. Mindamellett, hogy egészséges nagyon gyorsan kész is.

 

A legtöbb recept a sprotnit bő olajban ajánlja kisütni. Az életmódomból adódóan én nem fogyasztok általában bő zsiradékban sült ételeket. Azonban erről az ételről nem voltam hajlandó lemondani, ezért megalkottam az én életvitelembe tökéletesen illeszkedő íncsiklandó ételt.

 

Végy egy kiló sprotnit. Én a Lidl-ben szoktam venni. Ott szint mindig kapható. A többi áruházról nem tudok nyilatkozni. 

A sütőt 180 fokra állítjuk légkeveréses üzemmódra. Egy gáztepsibe sütőpapírt teszünk és a még fagyos halat ráhalmozzuk. Nem baj, ha fedik egymást a halak. Megsózzuk és összeforgatjuk, hogy minden halat érjen a só. Olívaolaj spray-vel átfújjuk a tetejét vékonyan. Nem kell tocsogjon az olívaolajban. Betesszük sülni és pirosodásig sütjük, hogy a halunk szint grillezett és a feje és farok része ropigós legyen.

sprotni4.jpg 

 

Még sül a hal elkészítjük a tojáskrémet.

Hozzávalók:

3 egész tojás

1 kis dobozos natúr joghurt

1 evőkanál light majonéz

1 ecetes uborka

1 gerezd fokhagyma

só, bors és pár csepp citromlé ízlés szerint

A tojásokat keményre főzzük. A joghurtot és a majonézt összekeverjük. Belereszeljük az ecetes uborkát és a fokhagymát. Beleaprítjuk a főtt tojásokat és egy botmixer segítségével összepépesítjük. Sóval, borssal és citromlével ízesítjük. 

sprotni2.jpg

Tálalhatunk mellé bagettet vagy pirítós kenyeret. Én általában csak a tojáskrémbe mártogatom a halakat, önmagában fogyasztom. Mennyei finom és a bő olajban való sütés elhagyásával minden diétába beilleszthető akár vacsorára is.

 

 

Ízorgia

 

B.

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://izorgia.blog.hu/api/trackback/id/tr512004462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

odzsika 2016.11.28. 13:21:25

nagyon jó! pont ezért nem vettem sprotnit, mert mindig csak bő olajban sütik és nem vagyok egy nagy feltaláló, köszi :)

Orlovácz Beatrix 2016.11.28. 20:14:02

@odzsika: Én anno ezért kísérleteztem vele, mert nagyon szerettem, és nem akartam kihagyni az étkezésemből. Mindenképp ajánlom, hogy próbáld ki. Nem fogsz benne csalódni. :)
süti beállítások módosítása