A tejberizs újragondolva: Fruit Sushi! - hozzáadott cukor nélkül!

2016. december 06. 16:38 - Orlovácz Beatrix

sushi1.jpg

 

Szeretem nagyon a tejberizst. Mióta növényi tejeket fogyasztok, ritkán eszem. Gondoltam egyet és megalkottam a hozzáadott cukor mentes gyümölcsös sushit, otthon könnyen elkészíthető verzióban. A tejberizs a gyümölcs és az őt körülvevő réteg kombinációjából született ez a csoda. 

 

A külső réteg, ami egy hagyományos sushinál az alga lap, itt viszont egy házi készítésű gyümölcsös réteg. Ez az egész desszertünk legidőigényesebb része, de az ízvilága mindenért kárpótol és messzemenőkig nem olyan bonyolult, mint aminek tűnik. Szóval, ahogy én csinálom.

 

sushi2.jpg

Hozzávalók

A külső réteg:

3 kivi

2 evőkanál cukormentes lekvár /én eperlekvárt használtam, de barackkal is helyettesíthető/

3 evőkanál eritrit

 

A kivit meghámozzuk és kisebb kockákra daraboljuk. Egy kisebb lábosba a lekvárt, kivit és az eritritet elkezdjük felfőzni. Folyamatosan kevergetjük mindaddig, még el nem kezd forrni. Addig főzzük, még a kivink meg nem puhul és a víz elpárolog. Egy sűrű masszát főzünk belőle. Átöntjük egy hőálló edénybe és botmixerrel összepépesítjük. Háztartási szűrön átpasszírozzuk, hogy teljesen magmentes és egynemű levárt kapjunk. Egy gáztepsi hátuljára szilikonlapot terítünk és egyenletes téglalap formára/~20 cm.x 20 cm./ felkenjük a kész lekvárunkat. A sütőt 60 fokra légkeverésre állítjuk és kb. 80 percig sütjük a lapot. Akkor jó, ha az  ujjunkkal hozzáérünk és már nem ragad a teteje és el tudjuk választani a réteget a szilikon laptól. A tetejére sütőpapírt teszünk és óvatosan a papírral együtt lehúzzuk a szilikon lapról. Arra vigyázzunk, hogy még langyosnak kell lenni a lapnak, amikor feltekerjük, hogy rugalmas legyen.

 

Még sül, elkészítjük a tejberizst. 

4 dl. rizstejben és 2 dl. vízben megfőzünk 15 dkg. rizst. Hozzáadunk 2 evőkanál eritritet, 1 evőkanál mézet /elhagyható/ és egy vanília rúd kikapart belsejét. Forrástól számított 8-10 percig főzzük időnként megkeverve. Félrehúzzuk és egy fedővel lefedjük. Időnként megkeverve addig hagyjuk fedő alatt, még az össze folyadékot be nem szívta a rizs.

 

A töltelékhez használhatunk mindenféle gyümölcsöt. Én mangót, banánt és kivit szoktam. Ízlés dolga.

sushi4.jpg

Amikor mindennel kész vagyunk. Egy sushi tekerő bambuszt kiterítünk. Nekem van bambusz alátétem, azon szoktam feltekerni. Rátesszük a sütőpapírral együtt a külső lekváros rétegünket és 3/4 részét befedjük a tejberizzsel. Az első 2 cm.-t kihagyva megpakoljuk 1 cm vastagon gyümölccsel és elkezdjük feltekerni. Minden tekerésnél  óvatosan átnyomkodjuk, hogy egyenletes hengert kapjunk. A tekerések száma és a sushink vastagsága a lap nagyságától függ. Amikor feltekertük lefedjük egy tiszta nylon zacskóval és vékony pengéjű, nagyon éles késsel zacskóval együtt felszeleteljük. Én egészben egy 5-10 percre hűtőbe szoktam tenni, akkor szerintem szebben szeletelhető.

 

Ezzel az adaggal marad egy kis sushihoz elegendő tejberizsünk. A bambusztekerőnkre kiterítünk egy tiszta nylon zacskót és egyenletesen eloszlatjuk rajta és a szélétől elhagyva  2 cm.-re ugyanúgy megpakoljuk gyümölccsel és feltekerjük. A készen kapott sushit hajszál vékonyan felszeletelt mangóval befedjük és a már említett módon szeleteljük.

 

Jó étvágyat! 

 

Ízorgia

 

B.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izorgia.blog.hu/api/trackback/id/tr4612028193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása