Diétás és alakbarát ízorgia!

2017. augusztus 23. 18:32 - Orlovácz Beatrix

paradicsmos2.jpg

Mint tudjátok egy ideje nem eszem állati eredetű tejterméket és a húsokat sem kívánom túlzottan, így a szerint alakítom az étkezéseimet. Könnyűnek tűnik ez annak, aki szénhidrátbarát táplálkozáson van. Nekem azonban, aki húsokon, zöldségeken és tejtermékeken diétáztam végig éveket nem volt egy egyszerű feladat. Kihívás volt mindent szempontból. Első körben le kellett győzzem a szénhidrátok felé táplált félelmem és meg kellett barátkozzak azzal a gondolattal, hogy a jó minőségű szénhidrátok a barátaim. Elmondhatom, hogy az a felismerés ért az utóbbi hónapokban, hogy az én szervezetem akkor működik csak igazán jól, ha növelem a szénhidrát fogyasztást és csökkentem az állati eredetű dolgokat. Így méltó mód hódolhatok a tésztafélék iránti szenvedélyemnek és a súlytartáson kívül számos előnyét élvezem.  Nagyszerű érzés.

Elhoztam nektek a mai ebédem receptjét, ami nagyszerűen helytállt még a párom körében is. Ami nálunk ritka, mert neki alap élet feltétele a hús.

paradicsmos.jpg

Először bemelegítjük a sütőnket 200 fokra, légkeverésre.

tetszőlege mennyiségű kápia és erős zöldpaprikát egy sütőpapírral bélelt tepsibe fektetünk és addig sütjük, még a külseje el nem kezd feketedni. Amikor megpuhul a paprika és a külseje sült lesz egy tál hideg vízbe rakjuk őket és hagyjuk egy pár percig hűlni. Egy mozdulattal lehúzzuk a héját és kicsumázzuk. Egy tálba fektetjük a parikákat. Sózzuk, borsozzuk és reszelt fokhagymával ízesítjük. Kis mennyiségű olívaolajjal meglocsoljuk és mehet a hűtőben. Minél tovább áll, annál jobban összeérnek az ízek. Én nagyobb mennyiséget szoktam készíteni egyszerre, mert sültekhez, halakhoz vagy jóformán bármihez passzol. 

A tészta:

100 g. kölesliszt

10 g. cirokliszt

15 g. útifűmaghéj

4 g. bambusz rost liszt

2 g. tápiókakeményítő 

4 g. szódabikarbóna

1 g. citromsav

2 g. eritrit

1/2 teáskanál só

150 ml. langyos víz

4 ml. almaecet

A száraz hozzávalókat egy tálba öntjük. Alaposan összekeverjük. Hozzáadjuk a folyadékokat (víz, almaecet) és egy tésztát "gyúrunk" belőle. Én kézzel szoktam elkeverni mindaddig, még egy lágy tésztát nem kapunk belőle. Hagyjuk állni 8-10 percig. 

Közben elkészítjük a ragunkat.

Hozzávalók:

6-8 közepes méretű csiperkegomba

1 közepes fej vöröshagyma

2 gerezd fokhagyma

10 szem olívabogyó felszeletelve

3 dl. házi paradicsomszósz

1 teáskanál csicseriborsó liszt

só, bors, oregánó, bazsalikom, 1 teáskanál eritrit

A hagymát és a gombát felszeleteljük vékony szeletekre. Egy serpenyőbe kevés kókusz vagy olívaolajon elkezdjük dinsztelni. Fűszerezzük. Ráreszeljük a fokhagymát és addig pirítjuk még az összes folyadék elpárolog róla. Felöntjük a paradicsomlevünkkel és hozzáadjuk az eritritet. Összeforraljuk és a tetejére hintjük a csicseriborsó lisztet. Amikor besűrűsödött és kellőképpen összeforraltuk kész is vagyunk. 

Amikor letelt a tészta pihenőideje 4 vagy 8 egyenlő részre vágjuk. Én  8 kisebb tésztát sütöttem. Ízlés és serpenyőméret kérdése. Hajszálvékonyra kinyújtjuk. Nem szakad. Bátran szabad vékonyra nyújtani. Egy serpenyőben 1 csepp olívaolajat felforrósítunk és belehelyezzük a kör alakú tésztánkat. Pillanatok alatt kész az egyik oldala. Egy villa segítségével megfordítjuk és hirtelen megsütjük a másik oldalát is. Nem ragad akkor sem a serpenyőbe, ha nem teszünk alá zsiradékot. 

 

Amikor mindennel készen voltam megtöltöttem a tésztát és a tetejére füstölt növényi sajtot reszeltem. 

 

paradicsmos4_masolata.jpg

 

Fantasztikus ízvilág és maximum 45 perc alatt. 

Figyelj a részletekre és megkönnyíted a dolgod. Első körben mindenképpen a paprikát készítsd el, mert az sült a legtovább és annak kell hűlnie. A második lépés legyen a tészta összeállítása, még pihen el tudod készíteni a ragu hozzávalóit. Mindeközben fől a ragunk kinyújtod a tésztát és pillanatok alatt megsütöd. Megtöltöd és jó étvágyat!

 

Ízorgia

 

B.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izorgia.blog.hu/api/trackback/id/tr3512774920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása